niedziela, 27 września 2015

Recenzja książki!

                                                                     Hej!

                             https://www.youtube.com/watch?v=lp-EO5I60KA

        Dzisiaj pewna nowość (tak, znowu ;) ), mianowicie zapraszam wam na recenzję książki.
                                           
                                        John Green- Szukając Alaski.

Pisanie posta na ten temat to małe wyzwanie dla mnie, ponieważ ta lektura była tak...wspaniała, że aż brak mi słów. Postaram się jednak opisać Wam to dzieło :)

Miles Halter- Bardzo chciał wydostać się z rodzinnego miasta. Wyjechał do Culver Creek w poszukiwaniu Wielkiego Być Może. Znalazł? Chyba tak. Jednak jedna sytuacja zburzyła wszystko. Co zdobył przepadło.

Ja gdy doszłam do kumulacyjnego momentu musiałam aż na chwilę zaprzestać czytać. Wstrząsneło mną. Za to kocham książki!

Alaska Young- Pewna siebie. Obiekt pożądania wszystkich osobników męskich w Culver Creek, zwłaszcza Milesa ;)
Bardzo specyficzna. Była zagadką.

Powyżej krótka charakterystka głównych postaci. Mogłabym pisać o nich bez końca, ograniczyłam się jednak do podstaw.

Całokształt książki jest po prostu przecudowny. W skrócie opowiada o wyżej wymienionych Milesie, Alasce oraz o innych uczniach, o ich sprawach, miłościach, przyjaźni. Tą książke po prostu TRZEBA przeczytać.


Najbardziej urzekł mnie w dziele Johna Greena styl pisania.
Uwielbiam nowoczesną, młodzieżową literaturę. Teraz jestem podczas czytania lektury szkolnej i tak bardzo tęsknie za dziełami, które lubię. Za stylem bezpośrednim. Trudne tematy autor "wali prosto z mostu".
Książka porusza poważne sprawy. Jak w każdej innej, występują tu cytaty. NIGDY NIE CZYTAŁAM KSIĄŻKI Z LEPSZYMI, PIĘKNIEJSZYMY CYTATAMI. Powyżej znajdują się dwa. teraz przestawie jeszcze kilka:
„Oto właśnie jest strach: zgubiłem coś ważnego i nie potrafię tego odnaleźć, choć tak bardzo tego potrzebuję. Gniew po prostu odwraca uwagę od wszechogarniającego smutku."


"Jak ty -  właśnie ty - zamierzasz wydostać się z tego labiryntu cierpienia?"

"Strach to wymówka, którą wszyscy zawsze stosowali."

"Przeznaczeniem niektórych tajemnic jest pozostać nierozwiązanymi."

oraz mój zdecdydowany ulubieniec:
"Spędzasz całe swoje życie w labiryncie,
zastanawiając się, jak któregoś dnia z niego uciekniesz i jakie niesamowite to będzie uczucie, wmawiając sobie, że przyszłość pomaga ci przetrwać, ale nigdy tego nie robisz. Wykorzystujesz przyszłość, aby uciec od teraźniejszości."



Dziękuję za przeczytanie.
Zapraszam do obserwacji, komentowania i pokazywania bloga znajomym.
Do zobaczenia!
Roksana, xoxo




6 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. http://tutajswiatsiekreci.blogspot.com/ zapraszam do mnie haha :*

      Usuń
  2. Czytałam GWN i pewnie Szukając Alaski jest równie świetną lekturą :)
    Different Diamond klik
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://tutajswiatsiekreci.blogspot.com/ hejka byłoby mi bardzo miło jabys poczytała mojeo bloga z góry dzięki :*

      Usuń
  3. GWN rownież czytałam i jak tylko będziesz miała możliwość to przeczytaj szukając Alaski, naprawdę warto ;)

    OdpowiedzUsuń