poniedziałek, 28 grudnia 2015

confidence

Pewność siebie jest pożądaną cechą, w końcu każdy chciałby obudzić się rano, spojrzeć w lustro i mieć świadomość, że jest silny i żadna siła go nie zmiażdzy. Oczywiście w pozytywnym sensie. Dlaczego to zaznaczam? Ludziom coraz częściej pewnośc siebie kojarzy się z osobą wchodzącą do pokoju pełnego innych ludzi i myśli "jestem lepszy". Nie, pewna siebie osoba to taka, która wchodząc tam myśli "nie jestem gorszy". 

Pamiętam, że ja w roku 2014 byłam bardzo niepewna siebie, wstydziłam się samej siebie, swoich zainteresowań i miałam wrażenie, że wszystkim muszę coś udowadniać. W postanowieniach noworocznych na rok 2015 napisałam więc "być sobą i skupić się na swoim szczęściu a nie na innych". Wtedy nie miało to bezpośredniego związku z tematem posta, jednak teraz  po upływie roku stwierdzam, że wypełniając ten punkt na liście budowałam właśnie swoją samoocene i moja pewność siebie rosła w górę. Teraz, pod koniec 2015 roku przy kwadraciku na liście obok tego postanowienia daję znak x i jestem dumna, bo wiem, że zmieniłam dużo w swoim nastawieniu do swojej osoby. A jak tego dokonałam?

Warto jest dokonać analizy samego siebie- co nam sie podoba? Co nie? Skup się na zaletach, ale dostrzeż też wady- dużo łatwiej zaakceptować je, gdy zdajemy sobie sprawę z ich istnienia. Trzeba też zrozumieć, że nie ma ideałów, nikt nie ma gładkiej, wyglądającej jak  porcelana twarzy bez photoshopa. Nikt nie ma zawsze nienagannej fryzury i  jeśli na Instagramie znajdujesz tylko zdjęcia, gdzie nawet w piżamie, w łóżku dziewczyna z niedbałym kokiem wygląda olśniewająco- nie, nie wygląda tak zawsze. Każdy ma mniej i bardziej łaskawe dla urody dni i nie przejmuj się, gdy na czole wyskoczy ci pryszcz, bo internetowe piękności też mają takie przypadk, też są ludźmi.

Nie upodabniaj się do n i k o g o. Pokaż, że jesteś inny i nie wstydz się swoich odmienności. Ja pamiętam, że wstydziłam się jeździć na rolkach przy znajomych, miałam chwilę załamania, że moja jazda jest żalosna, że oni będą się śmiać, I w sumie nadal mam małą blokadę, wolę jeździć sama ale jak powiem sobie w głowie "nie jestem gorsza" to pojadę na pełne boisko i będę tam jeździć- kiedyś nawet bym o tym nie pomyślała.

Przykre jest to, że zazwyczaj naszą samoocenę rujnują inni ludzie.  Hejty? Może trochę, jednak z nimi łatwiej sobie poradzić. Bardziej bolą te wypowiedziane wprost i właśnie po to nam jest pewność siebie, po to aby wiedzieć, że mamy swoją wartość i nikomu nie musimy tego udowadniać.
I za każdym razem, gdy poczujecie się niepewni siebie z powodu jakiegoś komentarza innej osoby zastanówcie się- kim jest ta osoba, żeby tak bardzo wpływać na moją samoocene? Odpowiedź:nikim.

Czytasz = skomentuj, to dla mnie bardzo ważne :)
I przypominam o przycisku obok zwanym "dołącz się do tej witryny" :D
Do zobaczenia,
Roksana :*


16 komentarzy:

  1. Przykre jest to, że zazwyczaj naszą samoocenę rujnują inni ludzie - z tym zdaniem się zdecydowanie zgadzam.
    Post jak zwykle mega i bardzo pomysłowy. Powodzenia w dalszym pisaniu! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mądry post. Prawda, że inni ludzie mają dużo do naszej samooceny.:/
    zapraszam do mnie:)

    http://diarygirla.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

  3. Ciekawy post, fajnie napisany <3 zdjęcia mega
    Śliczny wygląd bloga, pozdrawiam :*
    Czekam na kolejny wpis <3
    Obserwujemy? Jak tak do daj znać (zawsze się odwdzięczam) :)
    Mój blog - klik ♥

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale masz śliczne ciało :)

    Szczęśliwego nowego roku! :)
    ♥ Diana Ashe KLIK! ♥

    OdpowiedzUsuń
  5. Przykre jest to, że zazwyczaj naszą samoocenę rujnują inni ludzie.-wygrałaś,serio takie prawdziwe...niestety
    Obserwujemy? Jak tak do daj znać (zawsze się odwdzięczam) :)
    http://oleksandra29.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystko co ludzkie może zniszczyć tylko człowiek tak też jest z samooceną. Pewność siebie bardzo przydaje się w życiu, ale osoby nieśmiałe nie powinny czuć się gorsze.
    Pozdrawiam ciepło (:
    Moje skromne progi

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniale piszesz i mądrze :) Ciekawy wpis, warto wierzyć w siebie :)
    Przy okazji zapraszam do wspólnej obserwacji :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Prawdziwe, bardzo, ech.
    Nie możemy pozwolić, aby inni psuli naszą samoocenę.

    momentforme-jessica.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. cytaty są super
    obserwujemy?
    http://paolciapolcia16.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. prawdziwe, super cytaty :)
    Pozdrawiam i Zapraszam :)
    MY PINK GLASSES - klik!

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ciekawy post ;)Co powiesz na wspólną obserwację daj znać u mnie na blogu :)Pozdrawiam

    http://sweets-princess.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajny post :) I spodobało mi się porównanie na początku ,,nie jestem gorszy'' :)

    Zapraszam :D
    Mój blog-KLIK!

    OdpowiedzUsuń