piątek, 8 stycznia 2016

Co czytać? Moje ulubione książki #styczeń

Hej, hej! Witam Was w niewzykle pozytywnym poście, który na pewno przypadnie do gustu molom książkowym. Dzisiaj pokażę Wam moje ulubione pozycje z biblioteczki rozpoczynając tym samym absolutnie nieregularną serię "co czytać?" gdzie będę pokazywała lektury warte przeczytania :)
Na pierwszy ogień lecą moje ulubione i  niestety niezbyt ogrinalne, lekko oklepane, ale gwarantuje- cudowne i wartościowe. To co? Lecimy!

1. Seria Igrzyska Śmierci
Kiedyś powstał post o moim stosunku do  tej serii, więc nie trudnym zadaniem zgadnąć dlaczego akurat trylogia Suzanne Collons pojawiła się jako pierwsza. Dużo mnie nauczyła, wyjątkowo dużo. Przede wszystkim walczenia w obronie tego, co słuszne. Tego, że niesprawiedliwość i zło trzeba zwalczać. Również mocy człowieka, w końcu to jedna dziewczyna wyciągając garść owoców rozpętała olbrzymią burzę i zrewolucjonizowała świat! Jest też o prawdziwej przyjaźni, miłości do rodziny i nie tylko. Uczy, że nie warto się poddawać. Ta seria ma tak dużo wartości w sobie, powinna zostać lekturą szkolną :)

2. Seria Niezgodna, czyli druga 3-tomowa perełka.Veronica Roth podbiła historią Tris i Cztery serca czytelników na całym świecie i na prawdę nie ma się co dziwić! Książki z pomysłem, z akcją, złożone ale układające się w logiczną całość, czyli takie, jakie kocham najbardziej. Historia Beatrice pokazuje, że nie ważne kim  jesteś, jesteś ważny i zawsze walcz o rodzinę i ludzi, których kochasz. Jest napisane o odwadze do małych-wielkich czynów, o wyborach i konsekwencjach, o walce z własnymi lękami. Nie są to książki do przeczytania i zapomnienia, one zostają w głowie wraz z przekazem, który niosą,

3. Gwiazd naszych wina Johna Greena
Nie trzeba przedstawiać, nie spotkałam jeszcze osoby która nie zna histori Hazel i Gusa, jednak większość zauroczona jest filmem i nie ciągnie ich do wejścia w życie bohaterów od kuchni i poznania losów bohaterów na papierze. A dlaczego dzieło Greena zdobyło taką popularność? Banalna historia napisana w niebanalny sposób. Mam teraz wątpliwości, czy pisać o zakończeniu, bo bez wątpienia będzie to spojler a może jednak znajdzie się osoba, która w świat tej histori dopiero zamierza wejść. Powstrzymam się więc i napiszę jedno- niespodzianka. Spodziewałam się zupełnie innego zakończenia ( dajcie znać czy nie tylko ja ;) ) i to zdarzenie, takie nagłe było dla chyba jeszcze gorszym złem, jednak jeśli chcecie wiedzieć więcej o tej dającej do myślenia książce zapraszam do sięgnięcia po lekturę bądź film. Choć książka lepsza.

4. Ostatnia gwiazda dzisiejszego wieczoru, również Johna Greena Szukając Alaski.
Mniej popularna, a szkoda, bo równie  genialna i mądra jak przełomowe Gwiazd naszych wina. Tym razem losy Milesa i Alaski dają nam do myślenia na temat wartości każdego, jednego dnia. Ze stron możemy zdać sobie sprawę, że każdy dzień, gdy budzimy się cali i zdrowi jest cudem i darem od Boga. Porusza sie kwestie pierwszej miłości, śmierci, straty i prawdziwej przyjaźni. Idealnie pokazuje dojrzewanie i przejście do dorosłego życia. .Banalne było by stwierdzenie, że zmusza do myślenia , bo "Szukając Alaski" to jedne wielkie studium myśli i pragnień.

Tak oto kończę posta, mam nadzieję, że zachęciłam do przeczytania książek ( o ile jeszcze ich nie pochłoneliście ;)) i zapraszam do komentowania! Z chęcią poczytam o waszych ulubionych lekturach, więc koniecznie podajcie swoich faworytów w komentarzu! Dziękuję za wszystkie obserwację i wyświetlenia. Do zobaczenia! :)
Roksana



18 komentarzy:

  1. Ciekawa jestem drugiej książki. Piękny post

    OdpowiedzUsuń
  2. Oglądałam tylko Igrzyska Śmierci i Niezgodną :) Czytałam Igrzyska Śmierci, ale ugrzęzłam w drugiej części :( Miłego dnia!

    Komentarz u mnie = Komentarz u Ciebie
    http://bieganiejestspoko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawe opisy, na pewno którąś przeczytam ;) Jeśli byłabyś zainteresowana wspólną obserwacją, daj znać ;).
    www.moda-eny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak tylko będę miała czas, to przeczytam którąś z tych książek. :)
    http://alisjas-journal.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam nadzieję że będę mogła przeczytać więcej książek Johna Greena pomimo że Gwiazd Naszych Wina mnie nie wciągnęła
    Zapraszam do mnie :)

    crejzzzooll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie przepadam za czytaniem książek, ale oglądałam Niezgodną, Igrzyska śmierci oraz Gwiazd naszych wina. Są to moi ulubieńcy filmowi, zawsze wczuwam się strasznie w rolę głównych bohaterów i to pozwala mi bardziej przeżyć film. Książki są pewnie równie dobre jak filmy, dlatego mocno polecam.
    Pozdrawiam ciepło (:
    calkiemzwyczajnadziewczyna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Żadnej z tych ksiazek nie czytalam ale moze zdecyduje sie na ktoras z nich bo uwielbiam czytac :)
    Pozdrawiam
    http://maggdam.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam serie Niezgodna!:)

    http://diarygirla.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja najbardziej lubię "Wybacz mi Leonardzie" i "7 razy dziś"
    http://side-of-life.blogspot.com/ - KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  10. Interesujący i genialny post, przede wszystkim fantastyczny blog! Masz rewelacyjne pomysły :) Na pewno będę tu zaglądać częściej! :) Posty są naprawdę przemyślane i świetnie napisane.
    Obserwuje liczę na to samo i Zapraszam do siebie!:)
    http://dominikax.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja już rzadko czytam książki, ze względu na naukę przede wszystkim :/

    loanliz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałam wszystkie. Genialne. :D
    Jeśli lubisz książki to zapraszam do mnie! :)
    canevautrien.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. niezgodna chetnie bym przeczytala! troche o tej trylogii juz slyszalam. :)

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Czytałam 2 pierwsze książki i są świetne :)
    W wolnej chwili zapraszam do mnie
    http://malwinabeczek.blogspot.com/
    Blog się spodoba? Zaobserwuj!

    OdpowiedzUsuń
  15. wszystkie czytałam :)

    http://want-cant-must.blogspot.com/
    Jeśli podoba ci się blog, zaobserwuj, skomentuj!

    OdpowiedzUsuń
  16. Co do Igrzysk to mam takie same uczucia jak ty <3 Kocham je :) I powinna być lekturą,bo bardzo dużo mogłaby ludzi nauczyć :D xD

    Zapraszam :D
    Mój blog-KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  17. książki Green'a są świetne! :)
    maddelines.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam igrzyska, czytałam i polecam! :)

    U mnie nowy post, zapraszam!
    Obserwuję ;)
    MÓJ BLOG-KLIIK

    OdpowiedzUsuń