wtorek, 23 lutego 2016

Moje porady-fotografia

3 raz zaczynam tego posta i za każdym razem zmienia się temat. Przy pomocy niezastąpionej Karoliny (jej blog tutaj) w końcu, teraz już musi się udać, więc zapraszam :)

Moja miłość do fotografii to żadna nowość, uwielbiam pstrykać zdjęcia wszystkiemu, co ładne, odkąd dostałam telefon z w miarę dobrym aparatem i teraz mając prawie 1000 zdjęc w galerii (przez co kończy mi się pamięć i nie wiem jak mój telefon zniesie jeszcze większą ilość) stwierdzam, że na prawdę robi  mnie to szczęśliwą. Przez te lata znalazłam pare sposobów na to, aby zdjęcie wyglądało estetycznie i wszystko było tak jak, powinno.
Chociaż, nie oszukujmy się, nie jestem profesjonalnym fotografem i momentami moje zdjęcia pozostawiają wiele do życzenia, jednak, gdy mi się podobają, prawie nigdy nie jest to przypadkowe. Odkryłam już, mój, własny sposób, który u mnie się sprawdza. Tak właściwie to sposoby, więc zapraszam :)

1. Zdjęcia robione skosem są najzwyczajniej słabe. Są zwolennicy tej technki, jak i przeciwnicy i ja całą sobą jestem po drugiej stronie. Uważam, że "przechylone" zdjęcie nie wygląda nawet dobrze i dlatego pierwsza zasada brzmi: aparat/telefon trzymaj prosto!

2.Ogromne znaczenie ma otoczenie (jaki piękny rym haha :D) W przypadku zdjęć na zewnątrz jest całkiem prosto, jedyna zasada brzmi: musi być ładnie i czysto. Jednak, gdy sesja odbywa się w środku, stawiam wyjątkowy nacisk na drugi przysłówek. MUSI być czysto, zdjęcie, nawet robione najlepszym aparatem, najpiękniejszemu przedmiotowi, w tle z bałaganem, będzie złe i nie ma innej szansy. Zdjęcie stracone, zepsute przez tło. Kolejna moja zasada:posprzątaj!

3.Obróbka, programy i inne bzdety pełnią jakąś rolę, ale nie pierwszoplanową. Im mniej, tym lepiej, jednak coś zawsze trzeba. Jest z tym trochę jak z solą- szczyptę, do smaku trzeba dać, jednak, gdy  przesadzimy będziemy jeść niedobre, przesolone jedzenie (o, zgrozo). Mi często wystarcza sam filtr, jednak dorobione w programie rozmycie, przycięcie, czy nawet bardziej zaawansowane edycje też potrafią być cudowne. Trzeba jednak umieć,  a to nie zawsze jest proste, więc ja polecam poradniki dostępne w internecie. Metoda prób i błędów w tym przypadku nie jest zbytnio efektywna.
Ostatnia zasada: obróbka jest dobra, ale w umiarze.

Dziękuję za przeczytanie :)
Jeśli macie jakieś inne rady dotyczące fotografi to koniecznie podzielcie się nimi w komentarzach :D

UWAGA WAŻNE OGŁOSZENIE
W następnym poście planuję zrobić Q&A! Oczywiście potrzebuję do tego pytań, więc bardzo Was proszę o zadawanie ich w komentarzach pod tym postem, liczę na Was :D

Roksana

12 komentarzy:

  1. Dobre porady :) A napiszesz coś o lampach pierścieniowych?
    Mój blog ♥ Zapraszam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oo fajny ten poradnik! Sama chciałabym taki zrobić, ale wolę się jeszcze trochę "douczyć" :).
    Pytanka:
    Co cię inspiruje w pisaniu?
    Wyobrażasz sobie kiedyś skończyć z blogowaniem?
    Coś cię w wkurzyło...Jak się odstresujesz? CO c pomaga "zapomnieć"?
    http://tutajswiatsiekreci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe rady, na pewno skorzystamy w przyszłości :;D
    Pytanka:
    Gdybyś mogła wyrazić siebie jednym słowem, jakie by to było?
    Czym kierujesz się w życiu?

    Dodaję do obserwowanych, liczę na rewanż.
    Zapraszamy do nas
    http://siostryangel.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Co do zdjęć z ukosa... Ja nie do końca zgodna. Bo NIEKTÓRE zdjęcia z ukosa wychodzą ładnie. Ale jak mówię nie które :D A co do sprzątania... Ja akurat nie robię zdjęć różnych rzeczy w przeciwieństwie do ciebie. Bo mi nie za bardzo to wychodzi. Co do obróbek chyba wolę zdjęcia bez... A teraz pytanka dla ciebie: Co cię motywuje. Jak wpadasz na posty... karolinyjia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. *I jeszcze jedno pytanko... Gdzie chciała byś polecieć...

      Usuń
  5. fajne rady, staram się do nich stosować robiąc zdjęcia. Ale czasem z oświetleniem słabo...
    Czy mogłabyś poklikać w moim nowym poście? mam szanse pierwszej współpracy :)
    http://thebalanceofmylife.blogspot.com/2016/02/dresslink-wishlist.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawe porady, często jakieś zdjęcia sobie pstrykam i potem lubię je obrabiać. Uważam, że metoda prób i błędów nie jest taka zła, szczególnie gfy ktoś jest samoukiem. Co do pytań to mam dwa.
    1) Masz jakieś marzenie, które za wszelką cenę chciałabyś spełnić?
    2) Czy jesteś zadowolona z dotychczasowego rozwoju Twojego bloga?
    Pozdrawiam ciepło (:
    calkiemzwyczajnadziewczyna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajne rady :)

    http://wmymswieciewitam.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. a ja czasem lubię pochyłe zdjęcia i to bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne rady! Widać, że jesteś zwolenniczką profesjonalizmu. Pytania:
    1) Ulubiony zespół?
    2) Ulubiona potrawa?
    3) Książka, którą chciałabyś się podzielić?
    Obserwuję. *-*
    http://swiat-zwariowaneej.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajne rady :D
    1)O czym marzysz?
    2) Jak spędzasz wolny czas?
    3) Śpioch czy ranny ptaszek?
    4) Twoje ulubione słodycze to...

    Przepraszam jeśli pytania powtórzyły się z jakimś innym czytelnikiem,ale nie czytałam u góry komentarzy :*

    Zapraszam :)
    Mój blog-KLIK!

    OdpowiedzUsuń