czwartek, 31 marca 2016

Pierwszy konkakt

Wyobraż sobie, że chcesz nawiązać nową znajomość. Umówiłeś się na spotkanie z osobą, której nie znasz (oczywiście tak sie nie robi!). Przybywasz do ustalonego miejsca i po 5 minutach czekania widzisz nadchodzącą sylwetkę zmierzającą w twoim kierunku. Pierwszy raz masz przed sobą zupełnie obcą osobę. Na co zwrócisz uwagę?

Tak, dzisiaj chciałabym zastanowić się, na co zwracamy uwagę przy pierwszym kontakcie z drugim człowiekiem, więc nie przedłużając; na co ja ją zwracam?

1.Wygląd
Większość ludzi jest wzrokowcami, osoba swoim wyglądem potrafi przykłuć swoją uwagę albo odrzucić. Wszędzie ludzie ostrzegają, by nie oceniać po wyglądzie, ale niektóre aspekty są ważne i mówią o charakterze. Liczy się wnętrze, ale zewnętrze może pokazać, na jakie rzeczy osoba skupia uwagę. Ja pozytywnie odbieram zadbane osoby, schludnie ubrane i estetycznie wyglądające. W takich sytuacjach nie chodzi o urodę, bo zadbany człowiek to piękny człowiek. A największą ślicznotkę potrafią zepsuć nieobcięte paznokcie czy nieuczesane włosy. Nie mówiąc o tonie makijażu na twarzy, to również nie wygląda dobrze, zwłaszcza dla minimalistów, jak ja. Piękno leży w prostocie i naturalności ;)
Za to na podstawie ubrań, obuwia czy dodatków człowieka osądzać nie można. Nic nie świadczy o charakterze tak, jak rozmowa z nim. Przykłady podane powyżej też nie są najważniejsze, po prostu ma to jakieś znaczenie u większości, ale różne rzeczy się zdarzają. Osobę można wstępnie, dla siebie, w głowie ocenić, ale zdecydowanie nie przekreślać! Przed rozmową, oficjalnie każdy jest równy.

2.Słownictwo
Nienawidzę, gdy nowo poznana bądź jeszcze nie bliska osoba zaczyna przy  mnie przeklinać. Nie będę się wypowiadać na temat wulgaryzmów wypowiadanych dla żartu w towarzystwie przyjaciół, ale przy nawiązywaniu znajomości, przedstawiania swojej osoby, warto się ładnie wyrażać.
Teraz w grę wchodzi również zasób słownictwa oraz poprawność językowa. To również nie świadczy bardzo o człowieku, jednak mnie drażni, gdy osoba kaleczy nasz piękny język, który uwielbiam. A bogate słownictwo w mojej ocenie, już na starcie dodaje kilka punktów.

3. Maniery
Załóżmy, że idziemy z tą osobą do restauracji. W przypadku, gdy jest to płeć męska (a my żenska, oczywiście) miłoby było, gdyby odsunęła dla nas krzesło, powiesiła płaszcz na wieszaku. Podczas jedzenia nie pobrudziłaby sobie obszernie okolic ust, nie wspominając o bekaniu i nnych tego typu ohydnych czynnościach. Nie mówiła z pełną buzią. Podczas rozmowy używała "magicznych słów". Była miła dla personelu, nie robiła afer o to, że schabowy był niedobry.

4.Wiedza
Ostatnim, o czym dzisiaj chciałabym napisać jest wiedza naszego rozmówcy. Człowiek to nie encyklopedia, nie musi wiedzieć wszystkiego, ale zawsze punktuje, gdy ma o czymś jakieś pojęcie. Ja zawsze ceniłam sobie osoby wykształcone, dbałam o to, żeby mieć coś w głowie, staram się w szkole i wiem, że jak sie chce, to można. Więc gdybym spotkała osobę powtarzającą 3 rok tę samą klase, cóż...patrzyłabym na nią pod nieco innym kątem, jednak ciągle w głowie.
W przypadku, gdy chcemy porozmawiać na jakiś temat, a nasz rozmówca nie ma zbyt dużej wiedzy na ten temat, pamiętajmy, by dać mu szansę! Może sie jeszcze wykazać w innej tematyce ;)
 Jeszcze raz sie powtórzę, kluczowa jest rozmowa i nawet, jeśli pierwszy raz osoba nie zrobi wrażenia, wszystko można naprawić! Dzisiaj jednak nie o dalszych znajomościach, a o tych pierwszych.


A wy? Na co zwracacie uwagę przy poznawaniu nowych osób? Czekam na komentarze! :)
Dziękuję, Roksana :)

24 komentarze:

  1. Ja również zwracam uwage czy ktos się schludnie ubiera przy pierwszym wrażeniu.Bardzo ładne zdjęcia:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również zwracam uwage czy ktos się schludnie ubiera przy pierwszym wrażeniu.Bardzo ładne zdjęcia:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również zwracam uwagę na to czy nowo poznana osoba przeklina czy nie...
    Supeer post, piękne zdjęcia, a to już pisałam :D
    http://tutajswiatsiekreci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie na dzień dobry byś odrzuciła, bo naprawdę dużo przeklinam... ale powiem ci, że ja trochę inaczej widzę poznawanie ludzi. Lubię tych na luzie, którzy nie są sztywni, ale wiedzą gdzie są granice ;) Dziewczyna może być mocno pomalowana, ale żeby miała coś w głowie ;) Chłopak nie musi być dżentelmenem, ale nie może odnosić się do dziewczyny jak do rzeczy ;) Tak się przedstawia to u mnie ;) Niemniej jednak bardzo fajny, oryginalny i ciekawy post. Bardzo spodobały mi się również zdjęcia :)

    aansaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Chyba najbardziej zwracam uwagę na zachowanie, słownictwo i wygląd :)
    Bardzo ładne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. No właśnie tak się nie robi ;D A mnie często nękają takie osoby. Piszę dzień lub maks tydzień a oni już się spotkać i wgl ;d Od razu czuć zamiary ;]
    Mój blog ♥ Serdecznie zapraszam !

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierwsze wrażenie to raczej ubranie, twarz, uśmiech (o ile jest) :P A przy dalszym poznaniu zyskuje charakter. No chyba, że prędzej z daną osobą pisaliśmy lub rozmawialiśmy to przynajmniej mamy jakiś zarys jego/jej osobowości :)
    Obserwuję :)
    http://zyciepelnekoloru.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Zgadzam się z tobą :) Plus świetne zdjęcia
    onlybooks-jdb.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Super post ;)

    High Five? :)
    http://fridayp.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Śliczne zdjecia :)
    http://malwinabeczek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetne punkty, ze wszystkimi się zgadzam, a zwłaszcza jeżeli chodzi o wulgaryzmy, nie lubię jak nawet znajomi co drugie słowo przeklinają, denerwuję się wtedy i tracę ochotę na rozmowę, rozumiem, że czasami emocje są duże, ale jednak nie lubię tego :/

    Pozdrawiam,Jabłuszkooo ♡
    Mój blog-KLIK!
    Spodobał Ci się mój blog? To zaobserwuj!

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja pierwsze na co zwracam uwagę to na oczy, oczy mówią wszystko o człowieku :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo zaciekawił mnie Twój blog. Co powiesz na wzajemną obserwację ? Pozdrawiam jusinx.blogspot.com.
    Ps.
    Jeśli zaobserwujesz to powiadom mnie o tym pod najnowszym postem :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pierwszy jest bezapelacyjnie wygląd. Zawsze, zawsze patrzymy na to przy poznawaniu drugiej osoby, bo pierwsze wrażenie ma się o niej, zanim jeszcze się odezwie, ocena trwa ułamki sekundy i na długo zakorzenia się w naszej głowie.

    claudine-bloog.blogspot.com --> MÓJ BLOG
    KANAŁ NA YT

    OdpowiedzUsuń
  15. no ale z drugiej strony chyba nie chcesz rozczarowac sie, gdy poznasz juz blizej nowa osobe i dowiesz sie, ze to jak sie zachowywala bylo spowodowane falszywoscia, by ci sie przypodobac, bo tego wlasnie oczekiwalas.

    http://karolinaslomka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Dokładnie jeśli nie porozmawiamy z kimś, to nie dowiemy się jaki jest, najlepszy sposób na poznanie kogoś jest właśnie rozmowa ;)

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Chyba na mowę ciała. To właśnie po gestach, grymasach itd. możemy zobaczyć jak jest nastawiony wobec nas i jakie ma wobec nas zamiary.:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo zaciekawił mnie Twój blog. Co powiesz na wzajemną obserwację ? Pozdrawiam jusinx.blogspot.com.
    Ps.
    Jeśli zaobserwujesz to powiadom mnie o tym pod najnowszym postem :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Wow! Wyglad bloga boski! Co do wpisu, rowniez ciekawy, bardzo lubie takie tematy. Zdjecia rowniez cudowne. Widac ze wkładasz cale serducho do postów. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciekawy post myślę ze każdy z nas zwraca na to uwagę. Przyjmie mi się go czytalo
    Pozdrawiam i powodzenia w blogowaniu
    Lorendezain.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Każdy zwraca uwagę na wygląd, nawet jeżeli się do tego nie przyznaje. Co do słownictwa oraz kultury to faktycznie bardzo ważne. A z wiedzą bywa różnie..:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Najpierw zwracam uwage na to jak jest ubrany, na oczy i usta. Wtedy wiadomo juz jaki ktos ma charakter. Nastepnie - pierwsza rozmowa. Jak sie wyraza i jego gestylulacja. Ale to nie daje 100% pewnosci o tej osobie. Super post!

    OdpowiedzUsuń
  23. Myślę, że u każdego to wygląda podobnie, wygląd, charakter, wiedza. :)
    http://ksiazkopinie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Zawsze tak jest, że najpierw patrzysz na wygląd a potem z czasem poznajesz tą osobę od wewnątrz, jej charakter i wgl.

    OdpowiedzUsuń