poniedziałek, 28 marca 2016

Tahereh Mafi "Dotyk Julii"


Codziennie dotykamy mnóstwo przedmiotów. Na prawdę, ta liczba jest oszałamiająca. Moje palce dotykają teraz klawiatury, ale nie są jedyną zaangażowaną w dotyk częścią ciała. Siedzę na krześle, mój łokieć opiera się o biurko, nawet na moim nosie są okulary. "Ciała obce" otaczają nas z każdej strony. Trochę jak ludzie. Codziennie przytulamy bliskie nam osoby, przybijamy piątki ze znajomymi, ściskamy dłonie na przywitanie. Czasem nawet przypadkowo muśniemy  ramieniem obcą osobę w kolejce w sklepie. Nie mówiąc o sytuacjach, gdzie ludzi jak mrówek, np.koncerty. Nie wyobrażamy sobie życia bez konktaktu skóra-skóra z drugim człowiekiem. A co jakby ten kontakt...zabijał?

Tytułowa Julia została przeklęta  ma dar. Jej dotyk powoduje ogromne cierpienie, a na końcu po prostu zabija. Od czasu przykrego incydentu z dzieciństwa Julia unika ludzi. Na pierwszej stronie, gdy poznajemy bohaterkę mija 265 dzień odkąd została zamknięta i kompletnie odizolowana od społeczeństwa, które nie wygląda jak nasze za oknem. Zniszczony technologią, przemysłem świat, gdzie niebo od dawna nie widziało ptaka. Bezwględni i okrutni przywódcy Komitetu Odnowy pragną wykorzystać Julię do swych niecnych zamiarów. W końcu nie na codzień spotyka się osobę, która nie potrzebuje broni, by odebrać życie. Ona jednak pierwszy raz w życiu się buntuje, ponieważ u jej boku staje ktoś, kogo kocha.

W książce ja najbardziej pokochałam opisy uczuć. Tehereh Mafi jest w tym mistrzynią, wszystko, co siedziało w głowie głównej bohaterki zostało przelane na papier w najlepszej i najdokładniejszej formie, co znacznie ułatwiło utożsamienie się z Julią.

Dodatkowo muszę wspomnieć o okładce, ponieważ, sami przyznajcie, jest przepiękna. Cała oprawa graficzna jest świetna, bardzo podoba mi się przekreślanie niektórych zdań.

Reasumując, książka podobała mi się bardzo. Na tyle, by zakupić kolejne części (sekret i dar Julii powinny przybyć do mnie już w czwartek). I szczerze mówiąc, nie mogę się doczekać!

Dziękuję za przeczytanie, jeśli czytaliście tę serię, dajcie znać w komentarzach! :) (jeśli nie, oczywiście też możecie dodać komentarz haha)
Mam nadzieję, że miło spędziliście ze mną czas, do następnego posta, pa!

Pst! Może niektórzy zauważyli, że zdjęcia są dużo lepszej jakości, to wszystko za sprawą nowego aparatu, z którego niewyobrażalnie się cieszę! Muszę wspomnieć, że zdjęcia może jeszcze nie są najlepsze, ale dopiero poznaję mój sprzęt a on dopiero poznaje mnie, w następnych postach będzie lepiej ;)

17 komentarzy:

  1. Jedna z moich ulubionych książek! Sama nie zaczęłam jeszcze 2 tomu ale już niedługo bo czeka:)
    onlybooks-jdb.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna recenzja! Jutro mam nadzieję, że zamówię tą książkę, bo po opisie jest cudowna *-*.
    http://tutajswiatsiekreci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie miałam okazji przeczytać tej książki, ale kiedy będę miała taką możliwość, bo bardzo mnie ona zainteresowała. Świetna recenzja :)

    kasia-kate1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo mi się spodobało jak opisałaś książkę. Ostatnio chciałam poczytać sobie jakaś luźną książkę, więc może ją zakupie :) http://kramcia12.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Okładka faktycznie cudna, ten niebieski kolor jest piękny. Książek nie czytałam, ale wydają się być całkiem ciekawe :)

    Buziaki ♥
    KWITNĄCA PRZESTRZEŃ - ZAPRASZAM

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam i mega polecam :D
    Zapraszam!
    Gabrielle♥

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten początek jest najlepszy! Nawet nie wiesz jak jestem teraz ciekawa tej książki na serio haha. Np w kim się zakochała i jak to wszystko potoczy się dalej. Lubię takiego typu książki wydaje mi się, że jest to trochę podobne do niezgodnej tam też jest parę rzeczy podobnych (przynajmniej tak mi się wydaje haha!) Masz racje okładka jest świetna i pewnie książka też. Muszę ją kupić!!!
    Buziaki x
    karolinyjia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. O ludzie,ale mnie zacheciłaś do przeczytania... Napewno spojrze na nią w księgarni!

    myylifeastina.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie czytałam tej książki, ale Twoja recenzja brzmi zachęcająco. To, co najbardziej lubię w książkach to opisy uczuć bohaterów - jeżeli w tej książce jest ich dużo - koniecznie muszę ją przeczytać! <3
    http://swiat-zwariowaneej.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Słyszałam wiele o tej serii i marzę o tym, by ją poznać. Miejmy nadzieję, że już niebawem uda mi się ją przeczytać ;)

    Pozdrawiam
    Przygody mola książkowego

    OdpowiedzUsuń
  11. Czytałam ta książkę i po prostu u w i e l b i a m ! <3 Naprawdę! Jest to jedna z moich ulubionych serii (czytałam wszystkie części). Naprawdę warto ją przeczytać :) Ja postaram się zrobić recenzję na blogu, lecz na razie nie mam na to czasu... :(

    Pozdrawiam,Jabłuszkooo ♡
    Mój blog-KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  12. Przyznam się, że nie słyszałam o tej książce wczesniej, ale z chęcią przeczytam :)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  13. Pamietam, ze czytałam fragment tej książki, ale potem musiałam ja oddać i nie dokończyłam i musze przyznać, ze musze przeczytać od nowa. Bardzo fajnie ubrałas w słowa tą recenzję.
    Pozdrawiam
    modaidekoracje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Super recenzja ! Zaciekawiła mnie ! Postaram się przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawa recenzja, która mnie zachęciła do kupienia tej książki i przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
  16. Chyba kupię tę książke. Po przecztaniu recenzji zaciekawiła mnie. :))
    http://blogoczaminastolatki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Hello from Spain: great book. Fabulous review. I just discovered your blog and I like the variety of topics that you write. Right now I have a blog dedicated to Barbie dolls that I invite you to visit: http://all4barbie.blogspot.com.es/ If you want we keep in touch. I already made me a follower of your blog.

    OdpowiedzUsuń