czwartek, 17 marca 2016

Wspomnienia

Ludzie będąc na wakacjach pierwsze co, to lecą do sklepików i kupują tony pamiątek. A mnie zastanawia jedno: po co?


Bez wątpienia pamiątki są ładne i ludzie kupują je w celach dekoracyjnych, ale czy tylko? Czy patrząc na pamiątkę do głowy wpadają nam wszystkie wspomnienia i od razu czujemy się jak w danym miejscu? Może tak, każdy zaprasza do swojej głowy obrazy w inny sposób. I nie będzie w tym poście o sposobie wywoływania ich, a właśnie o nich, obrazach miłych chwil w naszych głowach, według Wikipedii po prostu  pamięć o przeszłości, czyli wspomnienia.

Są one częścią człowieka, tak jak rzeczy materialne ulegają zniszczeniu, tak wspomnień nie da sie stłuc, spalić czy złamać. Czy do dobrze? Cóż, tajemnicą nie jest to, że złe rzeczy się przytrafiają i nikt nie chce do nich wracać. Pomimo, iż błędy uczą nie znam osoby, która lubi to uczucie wstydu i zażenowania, gdy wieczorem zasypiając przypominają się wszystkie, najgorsze momenty z naszego życia. Wredny mózg ciągle przyponina- a pamiętasz, gdy...? Albo to, kiedy...? Oh, nienawidzę tego jak wszyscy! Czasem chcemy zapomnieć.


Dla odmiany o miłych chwilach w których przepełnieni byliśmy szczęściem chcemy pamiętać i zawsze móc wrócić do tego dnia, poczuć się tak, jak we wspomnieniach. Spoglądając na zdjęcie, figurkę, będąc ponownie z tym samym miejscu czy nawet bez żadnego powodu możemy przenieść się całkowicie do przeszłości, poczuć słodki zapach, w głowie rozbrzmiewają znajome głosy, a przede wszystkim śmiech. W głowie obraz uśmiechniętych od ucha do ucha przyjaciół siedzących na krawężniku, powiew wiatru, czarne niebo i gwiazdy. To tylko jedno z biblioteki wspomnień. A jazda na rolkach w skateparku przez całe wakacje z wyjątkową osobą? Upadki, ból powodujący szczęście. Żar lejący się z nieba, słońce opalające buzie, odpoczynek na ławkach, napisy na coca-coli. A wyjazdy? Wspomnienia potężnego oceanu, wyczerpującego gorąca, czytania na leżaku, wyścigów w pływaniu w hotelowym basenie. Wszystkie języki pomieszane w restauracji, pyszne jedzenie.

Tak, teraz jestem pewna- wspomnienia nigdy nie umrą.


Dziękuję za przeczytanie! :) 
W komentarzu dajcie znać, co wy uważacie na ten temat!
Do następnego posta, papa <3

26 komentarzy:

  1. Uwielbiam czasami powspominać sobie ciekawe chwile :). Wspomnienia są fajne i tak pozostają na zawsze.
    Ciekawy post!
    http://tutajswiatsiekreci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspomnienia to jedna z najpiękniejszych i najgorszych części nas ;p
    Mój blog ♥ Serdecznie zapraszam na nowy post! Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. ja poprostu kupuje pamiatki by s;prawic przyjemnosc bliskim i wywolac u nich usmiech..:)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja już zbytnio nie kupuję pamiątek wystarczy mi pocztówka czy magnes na lodówkę ważniejsze są dla mnie zdjęcie ;0
    zapraszam
    mój blog |KLIK|

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja od pamiątek wolę zdjęcia. Wspomnienia zostaną, a zdjęcia je lepiej zobrazują. :)
    Ciekawe zdjęcia :)

    http://magdalenblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja zamiast pamiątek kupuję pocztówkę i obowiązkowo robię tonę zdjęć :)
    http://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Pamiątki często stają się zbieraczami kurzu :D Ja stawiam na pocztówki i zdjęcia, to w nich dla mnie kryje się magia chwili, magia wspomnień :)
    Również obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja jestem osobą dla ktorej zdjęcia są największą pamiątką. Do tego na każdej dalszej wyprawie kupuję kartki. To taka moja mała tradycja. Figurki tylko wadzą, więc nigdy nie kupuję ich. ;)

    Zapraszam do mnie ☺ normalbutdidnot.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Pamiątki to swietny sposób na ponowne przywołanie wspomnień ;3
    Mój blog - klik

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam wspominac dawne czasy!Zawsze jak mam wolny wieczór to albo z babcia lub z mamą wyciągamy stare albumy i wspominamy
    mój blog zapraszam♥

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja myślę że te najpiękniejsze chwilę, niezapomniane zostają w naszej pamięci :)
    Kupuję czasem pamiątki, ale dla moich bliskich, aby sprawić im przyjemność :)
    Post świetny, bardzo mi się spodobał.
    Oby tak dalej :)

    Pozdrawiam!

    Www.livandgadula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja uwielbiam zatrzymywać wspomnienia na papierze i na fotografiach :) ale materialne pamiątki kupione w sklepie także są dobrą pamiątka :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja uwielbiam przeglądać zdjęcia i wspominać. Ale pamiątki również bardzo lubię kupować, uwielbiam je ! Dodają jakiegoś uroku. ;)

    Obserwuję i pozdrawiam,
    http://gronercik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie lubię takich momentów, gdy przypomina mi się jakieś wspomnienie z przeszłości i czuję wstyd np. a mogłam się wtedy nie odzywać, mogłam powiedzieć coś innego ...
    W moim pokoju jest dużo pamiątek i właśnie mi przypominają dane sytuacje z np. szkolnej wycieczki, ale niektóre wspomnienia zapamiętamy właśnie bez pamiątek :3


    kill-em-with-kindness.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Wspomnienia są ważne, zazwyczaj pamięta sie te pozytywne wspomnienia, po których uśmiech wkrada sie na twarz :D to jest najlepsze uczucie, choć nieraz jest smutek bo osoby z którymi mamy cudowne wspomnienia znikają z naszego zycia ;/

    xmarryx-merr.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Wspomnienia są jedynymi co nam zostaje, lubię powspominać czasami sobie, ale czasem to żałuje pewnych rzeczy i mówi sobie że mogłam inaczej coś zrobić
    obserwujemy?
    http://paolciapolcia16.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Jeśli chodzi o kupowanie pamiątek, to jak byłam małym dzieckiem, to pierwsze co to chodziłam do sklepików i kupowałam, nie zważając na coś, czy to się przyda, czy nie. Teraz mam zupełnie inne podejście do tego wszystkiego :)
    >> MÓJ BLOG <3 <<

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetne zdjęcia, uwielbiam superstary. <3

    Proszę o poklikanie w najnowszym poście, jeśli zostawisz komentarz z cenami to twój blog pojawi się w następnym poście. ♥
    http://oliwia-blogg.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam w wolnym czasie przeglądać zdjęcia i wspominać ♥

    ♥ xyu.xyuki ♥

    OdpowiedzUsuń
  20. Dla mnie największą pamiątką są zdjęcia. One wywołują u mnie ogrom emocji, wzruszeń. Czasem są to również piosenki, zapachy. Jak pisałaś nie wszystkie wywołują dobre emocje ale dla mnie każde wspomnienie jest cenne :)
    Pozdrawiam http://ksosna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. W ostatnim czasie coraz częściej wspominam, na nieszczęście ;>
    Super fotki

    http://fit-pasja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Jestem całkowicie tego zdania co ty! + Śliczne zdjęcia! <3
    karollinkowa.blogspot.com/2016/03/cele-i-wyzwania-1.html

    OdpowiedzUsuń
  23. Wspomnienia są czymś tylko dla nas, takim prezentem:)
    Pozdrawiam, życzę mnóstwa sukcesów w blogowaniu i zapraszam do siebie, jednocześnie zachęcając do obserwacji:
    Mój blog!☼

    OdpowiedzUsuń
  24. Może jestem dziwna, ale jedyną pamiątką, jaką zawsze kupuję są pocztówki.
    To one właśnie przynoszą mi wspomnienia.
    Czasem dobrze jest wrócić do minionych chwil i trochę powspominać dawne czasy. Ale nie przesadzając.
    Pozdrawiam ciepło (:
    calkiemzwyczajnadziewczyna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja mam mały słoiczek do którego wrzucam małe pamiątki, np bilety, kamyki, karteczki. Kiedyś mam zamiar go otworzyć i powspominać lata młodości. Polecam serdecznie taki sposób zbierania pamiątek. W wolnym czasie zapraszam do mnie (: littleewolf.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja mam mały słoiczek do którego wrzucam małe pamiątki, np bilety, kamyki, karteczki. Kiedyś mam zamiar go otworzyć i powspominać lata młodości. Polecam serdecznie taki sposób zbierania pamiątek. W wolnym czasie zapraszam do mnie (: littleewolf.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń