sobota, 7 maja 2016

JAK ŻYĆ LEPIEJ #1

W internecie znajdziemy mnóstwo poradników typu jak poprawić jakość swojego życia, jak cieszyć się życiem czy co zrobić, żeby żyć lepiej.
Większość z nich opiera się na sposobie myślenia (wybaczaj, miej nadzieję, nie stresuj się, patrz pozytywnie). Ja również chciałabym o tym napisać, ale nie dzisiaj. W tym poście skupię się na prostych czynnościach, które po wejściu w nawyk sprawiają, że każdy dzień staje się przyjemniejszy. Na mnie to działa, na was nie musi, ale mam nadzieję, że znajdziecie tu coś dla siebie ;)

1. SPRZĄTAJ
Zaczynamy nieprzyjemnie (choć może są tu wyjątki jak ja, co lubią sprzątać), ale bez wątpienia jest to ważne. Nie ma lepszego sposobu na pogorszenie sobie humoru niż siedzenie w usmarowanej czekoladą piżamie w łóżku, gdy cała kołdra już dawno wydostała się z poszewki, a w momencie, gdy próbujemy wstać ciągle pod nogami czujemy sterty ubrań, naczyń, książek i śmieci. Choć nieraz próbujemy ją odepchnąć i tak ciągle nasuwa się myśl: ogarnijj ten syf.
A jak? Bardzo prosto, bez żadnych skomplikowanych operacji. Znieś do kuchni wsystkie naczynia, brudy do kosza na pranie, wszystkie przedmioty z podłogi ułóż na półkach, rusz cztery literki po odkurzacz i brawo, już czujesz się lepiej.
Jeśli nadal nie jesteś przekonany wyobraź sobie sytuacje, gdy wracasz po wyczerpującym dniu w szkole do kochanego domu, jesz obiad i szczęśliwy otwierasz drzwi do swojego pokoju. A tu dziada z babą brakuje.
Ja przyjemnie bym się nie czuła, więc sprzątaj na bieżąco, uwierz, będzie prościej.


2.ZNAJDŹ SWOJĄ FORMĘ AKTYWNOŚCI
Sport, sport, sport=zdrowie. W szkołach wiszą plakaty, w telewizji namawiają do ruchu a my ciągle szukamy wymówek. "Bo ja nie lubię", "bo nie chce się spocić, jeszcze mnie ktoś zobaczy!", "bo w łóżku wygodniej", "do lata jeszcze czas". Musisz zrozumiemieć dlaczego trzeba uprawiać sport.
A powodów jest wiele, chociażby:
-poprawa kondycji zawsze się przyda, przynajmniej nie będzie siary jak wymiękniesz na WF-ie.
-każdy chce mieć ładną sylwetkę, bez sportu trudno będzie uzyskać oczekiwany efekt.
-uczymy się samodyscypliny, wytrwałości i pokory
-korzystnie wpływa na naszą cere
-szybciej i efektywnej się uczymy
-zapobiegamy chorobom
Teraz, mam nadzieję, masz ochotę iść coś zrobić ze swoim lenistwem ale...co? Możesz iść pobiegać, ale czy sprawi ci to przyjemność? Nie? To daj sobie spokój. Sport musi być dla ciebie przyjemnośćią! Nie ma sensu się katować. Gdy idziesz na trening masz myśleć: super, tęskniłam za tym! a nie: o nie, znowu muszę iść na siłkę, ratunku. Próbuj różnych dyscyplin, znajdziesz coś, jestem pewna.

3. CZYTAJ
Książka przyjacielem człowieka. Rozwija wyobraźnie, uczy ortografi, wzbogaca słownictwo, kształtuje twój charakter. Pokazuje ci wartości, które zawsze były gdzieś w tobie głęboko zakopane. Gdy masz ciężki dzień możesz odlecieć od problemów i znaleźć się np. w Hogwarcie. Nie myśleć o niczym, tylko o wydarzeniach w lekturze.
Oczywiście, ludzie czytający książki są mądrzejsi- ty też możesz dołączyć do tego grona, zapraszamy!
I najważniejsze- to ogromna przyjemność! Cały stres znika, ty się odprężasz i wszystko wydaje się prostsze. A według badań 38% polaków nie czyta. DLACZEGO?

Szczerze mówiąc chciałam napisać więcej, ale co ja będe was zamęczać za długim postem, w końcu mogę na ten temat napisać kolejne! Ten, który (mam nadzieję) właśnie przeczytaliście jest pierwszym i mam nadzieję, że temat się podoba.
Pisałam tu o rzeczach nie najważniejszych, ale tych, które ostatnio rzucały mi się w oczy, więc wybaczcie, że nie pisałam tu o znalezieniu swojej pasji czy zaczynaniu dnia z uśmiechem (o tym każdy wie ;) ).

Jeśli podoba ci się tutaj- zaobserwuj będzie mi bardzo miło.
Zachęcam do komentowania, to niezwykle motywuje.
Dziękuję, do zobaczenia,
Roksana

11 komentarzy:

  1. Aktywny tryb życia bardzo poprawia mi samo poczucie, jak również czytanie książek ;)
    Pozdrawiam i życzę powodzenia w blogowaniu
    http://lorendezain.blogspot.nl/

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam czytać książki tak ja napisałaś pozwala mi to na chwilę przestać myśleć o problemach :)
    pozdrawiam :)

    http://by-klausia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś miałam pociąg do pedantyzmu :) Relaksuję się w trakcie sprzątania, bo to jest czas, w którym nikt mi głowy przynajmniej nie zawraca i mogę sobie porozmyślać. Nic mnie tak nie denerwuje jak syf i piach pod nogami, albo okruszki na pościeli. Wszystko inne z listy też bardzo lubię. Zgadzam się w 100% :) Pozdrawiam!
    www.majniakifashion.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Genialny post również uwielbiam czytać książki pomagają mi odpocząć od problemów choć na chwilę

    OdpowiedzUsuń
  5. Najlepiej połączyć 2 i 1 :D Ćwiczyć sprzątając. Na pewno widziałaś te fajne filmiki jak babeczki mają wielką radość i robią np. pośladki myjąc okna ;p
    Mój blog ♥ Serdecznie zapraszam !

    OdpowiedzUsuń
  6. Super post! Z tych wszystkich punktów najbardziej nie mogę znieść aktywności fizycznej:D
    A to wszystko przez kobietę która mnie uczy WF w szkole, ona umie skutecznie zniechęcić do każdego rodzaju sportu! Pozdrawiam serdecznie http://hdshua.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawie podeszłaś do tematu, szczególnie, że zaczęłaś od sprzątania :D
    Ciężko jest napisać, jak poprawić życie innym ludziom, bo każdego zadowala coś innego, ale jednak Twoje rady są tak uniwersalne, że powinny pomóc każdemu ;)
    Ja za aktywnością fizyczną nie przepadam, ale wiem, że mogłabym znaleźć coś dla siebie i na pewno się do tego zastosuje!
    /Agrafka
    NASZ BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny post. Kiedyś nienawidziłam sprzątać, ale od kilku miesięcy lubię to robić. Mam potem wrażenie, że wszystko jest czyste :)
    http://jestem-emilia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo dobry post, z niektórych rad na pewno skorzystam :) Pozdrawiam Susette :*

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny post, na pewno skorzystam z Twoich rad;)
    http://dominikakrantz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny post! Zawsze lepiej po powrocie do domu wejść do czystego pokoju, w którym możemy spokojnie odpocząć, nie martwiąc się gdzie usiądę, bo przez ubrania i wszystko inne brakuje miejsca. Pozdrawiam i obserwuję <3
    http://beatapilarska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń