środa, 15 czerwca 2016

Człowiek człowiekowi nierówny?

Na początek trzy sprawy: 1) Czuję stres, bo nigdy nie wypowiadałam się na tak kontrowersyjny temat, ale mam nadzieję, że komentarze będą pisane na poziomie i z kulturą oraz, że mnie nie znienawidzicie. 2) Wolę uprzedzić, że post jest pisany do osób nietolerancyjnych, które przyczyniają się do przemocy (zarówno fizycznej jak i psychicznej). Nie należy czytać tego jak listu do samego siebie, no chyba, że zaliczasz się do grupy wymienionej wcześniej- wtedy to przemyśl. 3) Przepraszam za tatuaż dinozaura, znalazłam go w jogurcie, uznałam, że jest uroczy i zapomniałam zmyć na sesję :D
Czy na prawdę uważasz, że twój kolor skóry może być z "lepszego gatunku"? Czy na prawdę wierzysz, że tylko heteroseksualiści potrafią kochać i tylko oni na to uczucie zasługują? Czy jesteś pewny, że zawartość portfela świadczy o umiejętnościach, charakterze i sercu człowieka? Tak? Witaj, jestem Roksana. A ty to kto? Homofob, rasista czy idiota? Spróbuj wyobrazić sobie, że jesteś osobą homoseksualną. Pragniesz miłości. Chcesz kochać inaczej i nie potrafisz być w narzucanym przez środowisko "normalnym związku". Nie chcesz brylantów, pieniędzy, nie potrzebujesz tego. Potrzebujesz dwóch rzeczy. Dwóch niematerialnych rzeczy. Miłości i tolerancji. Problem w tym, że drugie życzenie spełnić może tylko społeczeństwo. Ewentualnie wróżka. Częściej jednak to inny człowiek może ofiarować zrozumienie, pokazać swój poziom człowieczeństwa. Co może cie spotkać? Optymistyczna wersja to cel osiągnięty. Jesteś w pełni tolerowany i szczęśliwy w związku. Darzysz kogoś uczuciem, ktoś ci je oddaje-norma. Nikt się do was nie miesza, wszystko fajnie. Ale w dzisiejszym społeczeństwie częsta jest opcja nr 2. Poniżanie, wyśmiewanie, obrażanie, atakowanie i gnębienie. Kilka zwykłych słów napisanych na klawiaturze, ale ofierze przemocy te słowa zniszczyły życie. Wstrętne obelgi, budzące strach podnoszenie ręki, ohydna homofobia. To gruba przesada. Jak można karać kogoś za to, że chce być szczęśliwy? Homoseksualizm to nie choroba. Najdroższe leki nie pomogą. Nie ma innej opcji na szczęśliwą miłość dla takiej osoby. Ona nie jest gorsza. Ona jest taka jak ty i ja. I jak ma się czuć? Jak wybryk natury? Gorszy gatunek? Nie pozwalajmy na dyskryminację inności. Miłość to miłość, postaw się na miejscu homoseksualisty i zastanów się.
Kolejne ćwiczonko: osoba czarnoskóra. Dlaczego w Polsce słyszałam kilka razy określenie małpa? Dlaczego oni są przezywani "brudni"? Co ci, drogi człowieku zrobiła ta osoba? (uwaga, odpowiedź "jest czarna" nie jest akceptowana). Koloru skóry się nie wybiera. Prawie nic się nie wybiera w wyglądzie. Dlaczego śmiejesz się z koleżanki z klasy, która ma duże czoło, aparat na zębach czy inny typ urody. Nie ona go wybierała. A myślisz, że "murzyn" (ach, jak nienawidzę tego słowa) wybrał sobie skórę? A najzabawniejsze jest to, że po wizycie w Egipcie stwierdzam, że w ciągu tygodnia poznałam tyle przemiłych osób, ile znalazłabym w dwa miesiące w Polsce. Każdy był przemiły, zabawny i rozmawiał na poziomie. Na koniec ćwiczenia małe pytanie: czy widziałeś kiedyś osobę rasy czarnej, która obrażała osobę rasy białej ze względu na kolor skóry? Więc, drodzy czytelnicy, oficjalnie apeluję: stop rasizmowi stop homofobii człowiek to człowiek, miłość to miłość, a skóra to skóra
Czy słyszeliście kiedyś o akcji czarno białych sznurówek? W jednym bucie czarna, w drugim biała- symbol antyrasizmu. Wiem, że nie zmienię świata wyglądem swoich butów, wiem, że większość spotykanych przeze mnie osób nie ma pojęcia o znaczeniu sznurówek, ale czuję się dumna, że je noszę. Czuję się również dumna pisząc ten post. Każdy ruch przeciw rasizmowi i homofobii sprawia, że jestem dumna. Więc uczyńcie mi ten zaszczyt, i pomyślcie nad tym. Dziękuję, Roksana.

21 komentarzy:

  1. Mam zupełnie inne zdanie, ale fajnie, ze napisałaś na ten temat, bo też trzeba mieć odwagę i zmierzyć się z hejtami, ale mam nadzieję, że komentarze będą trafne.

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja natomiast zgodzę się z Tobą. Każdy jest człowiekiem, nie ważne, że innej orientacji niż Ty, nie ważne, że innego koloru ma skórę, nie ważne, że inną religie wyznaje- to nadal jest człowiek. Nie rozumiem osób tolerancyjnych, bo gdyby one znalazły się w innym kraju, ciekawe jak by się czuli, gdy byliby wyśmiewani z tego, że np. są biali.
    Bardzo fajna akcja z tymi sznurówkami.

    https://hot-schot.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadzam się z tym co napisałaś. Najbardziej nie rozumiem ludzi, którzy obrażają homoseksualistów... każdy zasługuje na miłość, nie ważne jakiej jest się orientacji. Często te "nienormalne" związki są prawdziwsze niż te "normalne".

    nataliavblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Chyba jeden z lepszych postów na twoim blogu :)
    Jestem w 100% tolerancyjną osobą, chociaż może nie w 100, ale 99,9%, ponieważ nie toleruję osób, którzy traktują osoby o np. innym kolorze skóry gorzej, dlaczego? A no tak przecież to ludzie, wredni ludzie, którzy byli, są i będą...Fajnie, że napisałaś taki wpis jest bardzo pouczający i mądry, oby takich więcej! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. o tych sznurówkach nigdy nie słyszałam , ze to takie coś znaczy
    zapraszam
    mój blog |KLIK|

    OdpowiedzUsuń
  7. Tolerancja przede wszystkim. Wszyscy jesteśmy ludźmi i każdy ma swoje prawa, najważniejsze że są takie same dla każdego! Szkoda że niektórzy o tym zapominają...

    zxobiektywu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczne zdjęcia <3 Przyznam sie o sznurówkach nie słyszałam :D Ale bardzo fajny pomysł.
    Mój blog ♥ Serdecznie zapraszam !

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę przyznać, że wzruszyłem się czytając tego posta. Kurcze, jednak na tym świecie są jeszcze dobrzy ludzie. Całkowicie zgadzam się z Tobą. Gratuluję świetnego bloga, Bartek :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Cześć! Zostałaś przeze mnie nominowana do Liebster Blog Awards! Mam nadzieję, że z chęcią odpowiesz na moje pytania :)
    swiatniewidzialnej.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten temat jest za trudny żeby się wypowiadać, ale ogólnie napisałaś to spoko i super blog. :)
    Zapraszam do siebie http://werablogerkaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo trudny temat, ale bardzo dobrze udało Ci się na jego wypowiedzieć. Osobiście zgadzam się z tobą i takze uważam ze wszyscy jesteśmy równi :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Temat tolerancji to dość trudny temat i fajnie, że poruszyłaś go na swoim blogu :) osobiście w większości jestem osoba tolerancyjna- aczkolwiek oczywiście są pewne wyjątki w różnych sytuacjach:)

    OdpowiedzUsuń
  14. bardzo mądrze napisane :) zdjęcia śliczne

    obserwuje
    doblazness.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. wszyscy jesteśmy równi, nie ma lepszych i gorszych. trzeba być świadomym własnych wartości ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Dla mnie każdy jest taki sam,tylko różni się twarzą :) Nie patrze na bienych czy bogatych człowiek to tylko człowiek!♥

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetne zdjęcia, szczególnie te makro.
    zapraszam do siebie http://kerolweber.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciekawy post nie powiem 💞 Jedyny w swoim rodzaju

    OdpowiedzUsuń
  19. Przyznam szczerze, że Twój post bardzo mi się spodobał i zgadzam się w 100% z tym co napisałaś. Akcja ze sznurówkami to świetna sprawa. Piękne zdjęcia! Pozdrawiam!
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Znacznę od tego, że niedawno sama również poruszałam ten sam temat na swoim blogu i zajmuję to samo stanowisko co Ty. Nie moją działką jest zaglądanie do czyjegoś łóżka, dlatego uważam, że każdy ma prawo być z osobą, którą kocha bez względu na płeć. Druga sprawa nieważne jakiego koloru ma się skórę, jaką religię się wyznaje to każdemu należy się szacunek i prawo do spokojnego życia, dlatego jestem za karaniem homofobii i rasizmu karami nawet i wiezienia. Oraz uważam, że ocenia się człowieka przez pryzmat tego czy jest dobry czy wręcz przeciwnie, a nie skąd pochodzi. Bo można być z Afryki i być wspaniałym człowiekiem, a można być z Polski i być okropnym i odwrotnie.
    Pozdrawiam,
    sajecka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń