sobota, 28 stycznia 2017

To, co pozwala mi przeżyć zimę

Jako, że dla wielu osób okres ferii właśnie się rozpoczyna (A dla niektórych kończy. Tak jak mi. Smutne) to pomyślałam, że przecież nikt nie lubi się nudzić. A może znajdą się też osoby jak ja, które nie mogą patrzeć na śnieg i szczerze nienawidzą tej mroźnej pory roku. Niestety, nie da się uciec przed zimną lawiną, więc dzisiaj przedstawię wam kilka rzeczy, które umilają ten okres i po prostu pozwalają przeżyć.

Zgadnijcie co Roksana może dać na sam początek? Książki? Ale kto by się spodziewał? Przedstawiam wam 3 warte uwagi książki, które nie powinny was zawieść.
1. Gwiezdny Pył
Ta historia jest pełna magi na najwyższym poziomie. Neil Gaiman jest od dawna szanowanym autorem, którego ja dopiero poznaję, ale z chęcią po Gwiezdnym Pyle poznam jeszcze lepiej. To, co ten pan robi słowami jest wręcz nieludzkie, serio. Nigdy nie czytałam książki napisanej tak płynnym i pełnym małych, niesamowitych akcentów językiem. Gaiman zabrał mnie do Krainy Czarów, pokazał Mur jako granicę czegoś wspaniałego, fascynującego. Przed nim jesteśmy my. A ja wyszłam za Mur i tam jeszcze wrócę. Wam też polecam się tam wybrać.

2. Podzieleni
Wizja przyszłości jako wielkiej cywilizacji z latającymi samochodami, maszynami do podróży w czasie i plecakami odrzutowymi na każdym roku odeszła w niepamięć. Podzieleni to dzieci niekochane  albo kochane za bardzo. Niechciane i wyrzucone albo takie, które zostają "oddane" ze względu na swą "wyjątkowość". Risa jest zbyt zdolna, Connor nierozumiany, Lev dziesięciorodny. Łączy ich to, że wszyscy próbują zostać wciśnięci do ciężarówki przez osoby, które chcą i, co najgorsze, w świetle prawa mogą decydować o ich życiu. Nastolatek przeżyje czy nastolatek umrze- nie nastolatka wybór. Ta książka jest wyjątkowa i zmusza do refleksji, ponieważ bezpośrednio porusza temat wartości ludzkiego życia. Czy ktokolwiek może decydować za nas? Istnieje usprawiedliwienie dla rodzica, który skazuje własne dziecko na śmierć? Myślę, że znacie odpowiedz, ale książkę przedstawiającą świat, gdzie odpowiedz brzmi "tak" warto przeczytać.

3. Kim jesteś, Sky?
Ta pozycja jest dużo luźniejsza, idealne na leniwe dni, kiedy nic się nie chce i nawet czytanie bardziej wymagającej lektury jest zbyt ciężkie. Rozpoczynamy kompletnym schematem-odmóżdzaczem a'la fanfiction, czyli nastolatka z Anglii przeprowadza się do Ameryki, idzie pierwszy raz do liceum, poznaje koleżankę, która śmieje się z jej akcentu  i oczywiście poznaje bad boya, który jest wredny, niedostępny, gra w futbol i przede wszystkim- jest zabójczo przystojny. Nawiązuje się romans, który jednak zaskakuje i to bardzo.
Przede wszystkim czyta się błyskawicznie, książka wciąga, bawi, nad związkiem rozgrywającym się na kartach powieści można powzdychać, bo jest bardzo uroczy. Jednak nie przesłodzony, więc spokojnie, to nie kolejne love story z idealnym związkiem. I nie, to nie jest też love story, gdzie każdy się zdradza, a potem i tak spotykają się nad oceanem i mówią, że nie mogą bez siebie żyć. A najlepiej jeszcze niech jedno skoczy z mostu, a drugie z tęsknoty łyknie jakieś prochy. Spokojnie, tego tam nie znajdziecie. Bo jak wiadomo nie ma nic gorszego niż oklepana książka, a ta uwierzcie, że nie jest. Może tylko troszkę. Ale to nie przeszkadza.

2. Muzyka
Jako, że post jest już długi dam wam po prostu linki do piosenek, które ostatnio skradły moje serce.
https://www.youtube.com/watch?v=Q4FiZXwNaVE
https://www.youtube.com/watch?v=ytWWX-y3oIk
https://www.youtube.com/watch?v=2xg6tL7CWm0
https://www.youtube.com/watch?v=FHzg1F44gpc
https://www.youtube.com/watch?v=_Jtpf8N5IDE

Mam nadzieję, że post się spodobał, do zobaczenia w następnym! :*
Roksana

1 komentarz:

  1. Ja osobiście lubię śnieg, ale nie lubię zimna (tak sensowne). Ale serio świetne sposoby na wytrwanie tych dwóch miesięcy ;) A co do książek- książki są wspaniałe na każdą porę roku. Mnie osobiście zachęciłaś do przeczytania "Podzieleni". Piosenka" The Neighbourhood - Baby Came Home w/ lyrics" w tym momencie skradła moje serce również
    Buziaczki xxx

    OdpowiedzUsuń